W wieku siedmiu lat rozpoczęła edukację muzyczną, równolegle z ogólnokształcącą. Kształciła się w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Zgierzu w klasie fortepianu, a następnie muzyczną edukacje kontynuowała w Zespole Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi w klasie klawesynu, na którym zaczęła grać w wieku 13 lat. Obie szkoły ukończyła z wyróżnieniem, a zwieńczeniem drugiego etapu nauki było wykonanie ze szkolną orkiestrą smyczkową V Koncertu klawesynowego f-moll Johanna Sebastiana Bacha BWV 1056.
W tym samym roku (2017 r.) ukończyła z wyróżnieniem prestiżowe I LO im. M. Kopernika w Łodzi.
Z wyróżnieniem ukończyła również studia magisterskie w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie klawesynu prof. dr hab. Ewy Piaseckiej oraz dr hab. Ewy Rzeteckiej-Niewiadomskiej oraz w klasie basso continuo dr hab. Ewy Mrowca-Kościukiewicz, prof AM. Swoje zainteresowania muzyczne rozwijała także podczas studiowania teorii muzyki na tej samej uczelni (dyplom magisterski w roku 2023). W swoich pracach naukowych skupia się na badaniu wykonawstwa historycznie poinformowanego oraz współczesnej muzyki klawesynowej. Swoje umiejętności kształciła pod okiem słynnych klawesynistów, m.in. Ketila Are Hausganda, Jörga-Andreasa Böttichera, Martina Gestera, Aline Zylberajch, Jörna Boysena, Lilianny Stawarz, Gośki Isphording oraz Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz, jak również innych instrumentalistów zajmujących się muzyką dawną, w tym Stefana Plewniaka, Jana Čižmářa, Petra Wagnera, Cristiána Gutiérreza, Davide’a Monti’ego i Marii Christiny Cleary. Zdobyła III oraz II nagrodę (pierwszej nie przyznano) na kolejno I oraz II Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Małopolska oraz tytuł finalistki na Ogólnopolskim Konkursie Klawesynowym „Wanda Landowska in memoriam”.
Jako solistka oraz kameralistka prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju i za granicą. W maju 2021 roku wykonała pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego „Koncert na klawesyn i orkiestrę smyczkową” Henryka Mikołaja Góreckiego z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej w Łodzi. Współpracowała również z Orkiestrą Trondheim Symfoniorkester & Opera, Orkiestrą Barokową „Altri Stromenti”, Międzyuczelnianą Orkiestrą Barokową, Zamojską Orkiestrą Barokową, Filharmonią Narodową w Warszawie oraz Orkiestrą Kameralną „Arte Positiva”. Jest współzałożycielką zespołu muzyki dawnej „Alba del Mondo”, z którym z powodzeniem koncertuje biorąc udział w licznych festiwalach. Działalność zespołu została doceniona podczas IV Międzynarodowego Konkursu „MUZYCZNE ORŁY”. Recital „Barokowe dziedzictwo & współczesne eksperymenty” w ramach działalności promującej muzykę nową z wykorzystaniem historycznego instrumentarium, wykonany w dn. 6 lipca 2023 r. w Akademii Muzycznej w Łodzi, został uznany przez międzynarodową Kapitułę za wybitne osiągnięcie w dyscyplinie artystycznej sztuki muzyczne zrealizowane w roku 2023 i nagrodzony brązowym dyplomem.
Obecnie uczy przedmiotów teoretycznych w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Zgierzu oraz prowadzi bogate życie koncertowe jako klawesynistka.
Udziela się również naukowo. W czerwcu 2024 opublikowała swój artykuł naukowy pt. Wpływ polskiej twórczości kompozytorskiej XX i XXI wieku na rozwój techniki klawesynowej w czasopiśmie „Notes muzyczny”, zaś 20 listopada wygłosiła referat o współczesnym odrodzeniu klawesynu podczas V Seminarium Pedogogiczno-metodycznego „O nauczaniu w XXI wieku” w Akademii Muzycznej w Łodzi.
Lena Nowakowska
Artykuł jest dostepny w grudniowym wydaniu magazynu „TALENTS”
